Shrinkflacja – co to jest?

Shrinkflacja (ang. shrinkflation) – nazwa tego pojęcia pochodzi z języka angielskiego, z połączenia dwóch słów: shrink (kurczyć) oraz inflation (inflacja). Pod pojęciem shrinkflacji kryje się wzrost cen produktów, który jest osiągany w dość nietypowy sposób. Najczęściej spotykaną formą shrinkflacji jest zmniejszenie opakowania jednostkowego przy utrzymaniu tej samej ceny (przykład: z soku 1L zmieniamy opakowanie na 900ml przy zachowaniu tej samej ceny).

Shrinkflacja może przyjąć również postać zubożenia produktu w różnoraki sposób. Proces ten może polegać na zmniejszeniu najdroższych składników produktu, zamiany ich na składniki gorszej jakości, bądź też dodatku różnego rodzaju „polepszaczy” (np. wprowadzenie odpowiednich dodatków do żywności sprawi, aby mogła ona wchłonąć więcej wody, dzięki czemu będzie można dodać mniej mięsa).

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


Proszę pozostawić te dwa pola tak jak są: