Polecane strony
Get Adobe Flash player

Staram się, ale nie chudnę. Dlaczego?

Moda na zdrowy styl życia sprawiła, że na chwilę obecną bardzo duży odsetek ludzi odchudza się. Nieliczni jednak odnoszą sukces w walce z dodatkowymi kilogramami. Często brakuje wytrwałości, samodyscypliny lub po prostu dobrze zbilansowanej diety. Zdarza się jednak tak, że brakuje tylko jednego, małego szczegółu, dzięki któremu moglibyśmy odnieść zdecydowane lepsze rezultaty w odchudzaniu. Przedstawiam Wam kilka ważnych aspektów, o których często zapominamy podczas odchudzania.

Założę się, że mało kto odchudzając się myśli o śnie. Sen dla organizmu człowieka ma ogromne znaczenie. To podczas snu nasze ciało regeneruje się oraz zbiera siły na kolejny dzień. Zbyt krótki sen może powodować zaburzenia naszego metabolizmu. Optymalną dawką snu jest 8 godzin, choć dorosłemu organizmowi w sile wieku wystarczy nawet 6 godzin dziennie. Spadek ilości snu poniżej 5 godzin dziennie nie sprzyja odchudzaniu. Ponadto ważna jest również jakość snu. Jeżeli sen jest płytki i często się budzimy w ciągu nocy to również jest czynnik dzięki, któremu prędko nie schudniemy.

Kolejnym czynnikiem jest zła dieta lub sposób odżywiania się. Większość ludzi, którym nie chce się stosować rygorystycznych diet woli po prostu jeść mniej lub nawet zrezygnować z niektórych posiłków, np. z kolacji. Takie działanie jest złudne i zamiast odchudzać się nasz organizm będzie magazynował kalorie i odkładał je w postaci tkanki tłuszczowej. Rzadkie i źle dopasowane do siebie posiłki sprawiają, że organizm działa tak jakby w trybie awaryjnym i może energię czerpać z naszych mięśni, zaś energię z pożywienia będzie odkładał w postaci tkanki tłuszczowej, „na gorsze czasy”.

Kolejnym czynnikiem, które negatywnie wpływa na odchudzanie to bazowanie na mitach, trafiających do wyobraźni reklamach oraz poradach pseudo-ekspertów. Jeżeli Twoja wiedza o odchudzaniu bierze się głównie z kolorowych pisemek, programów z telewizji śniadaniowych czy też dziwnych zasadach, które ktoś kiedyś wymyślił i wmawia, że działają to czas najwyższy to zmienić. Znajdź wiarygodne źródło informacji oraz uświadom sobie, że to co działa dla większości może nie działać na Ciebie. Dieta to kwestia indywidualna, dlatego jeżeli usłyszysz przykładowo, że ostatni posiłek powinien być spożyty najpóźniej o 17-18 to proponuję zastanowić się nad własnym, dziennym trybem życia, bo jeżeli pójdziesz spać o 23 to ostatni posiłek będzie zdecydowanie za wcześnie. Jest wiele różnych zasad, teorii, które na pewno nie będą działać na każdego.

Intensywność treningów oraz posiłki po nim to kolejna pięta Achillesowa przez którą możemy polec. Przede wszystkim jeżeli chcemy schudnąć to wysiłek fizyczny nie powinien być intensywny, a umiarkowany oraz rozłożony w czasie. Zanim nasz organizm zacznie czerpać energię z tkanki tłuszczowej zamiast z mięśni ze zgromadzonego glikogenu potrzeba sporo czasu. W zależności od dyscypliny sportu jaką uprawiasz, w internecie znajdziesz wiele ciekawych i wartych uwagi stron www, gdzie dowiesz się więcej szczegółów. W przypadku posiłków możemy wyróżnić dwa skrajne przypadki. Albo nie jemy nic (no bo odchudzamy się, więc po co jeść po treningu?) albo tuż po nim jemy wszystko co znajdzie się w zasięgu ręki. Obie sytuacje prowadzą do braku efektów w odchudzaniu się.

Najciekawsze pozostawiam na koniec. Brak efektów w odchudzaniu może wiązać się z tym, że nie mamy punktu odniesienia i nie jesteśmy w stanie określić czy oraz ile schudliśmy. Często jest tak, że łącząc wysiłek fizyczny z dietą, w pewnym momencie nasza waga ani drgnie. Może to być spowodowane tym, że wraz ze spadkiem tkanki tłuszczowej powiększają się nasze mięśnie, a one też ważą. Dlatego warto oprócz wagi początkowej zrobić sobie zdjęcie przed odchudzaniem i je porównać po kilku miesiącach, aby mieć jakieś porównanie :-)

Opublikowal WG w kategorii artykuły dnia 17 maja 2014.
Tagi: , , .
Komentowanie nie jest możliwe

Comments are closed.

Katalog stron WWW

Copyright © 2009-2016 All Rights Reserved PatrzCoJesz.pl
Zapoznaj się z Regulaminem korzystania ze strony

Używamy plików cookies w celach zapewnienia funkcjonalności strony oraz zbierania statystyk odwiedzin wyłącznie na użytek strony PatrzCoJesz.pl. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.

Powered by Wordpress

kreacja: Robert Dee - tworzenie stron www