Polecane strony
Get Adobe Flash player

Jak zgubić brzuch? 5 grzechów głównych

Okres świąteczny mamy już za sobą. Niebawem Nowy Rok, a wraz z nim miliony postanowień z których zdecydowana większość nie zostanie zrealizowana. Wg. specjalistycznych badań okazało się, że głównym postanowieniem noworocznym jest… schudnąć! Kto ma za sobą jakiekolwiek próby odchudzania wie, że nie jest łatwo zgubić parę zbędnych kilogramów. Wymaga to wiele wysiłku oraz mocnej woli i samodyscypliny.

Pod pojęciem ‚schudnąć’ wiele osób ma na myśli „zgubienie” brzucha. Natura tak stworzyła człowieka, że u zdecydowanej większości osób nadmiar tłuszczu w organizmie odkłada się w okolicy pasa. Oczywiście, zanim zacznie „rosnąć” nam brzuszek nadmiar tłuszczu odłoży się mniej więcej w całym organizmie pod skórą. W zależności od indywidualnych predyspozycji możemy wolniej lub szybciej „wyhodować” sobie brzuch. Jeżeli stronimy od wysiłku fizycznego oraz źle odżywiamy się to kwestią czasu jest kiedy zapuścimy brzuszek.

Przejdźmy jednak do momentu, kiedy ze wspomnianym brzuchem chcemy coś zrobić i wcielamy noworoczne postanowienie w życie. Co w takim razie robimy źle, że większość z nas poddaje się już po kilku tygodniach, a nawet dniach? Przedstawiam 5 grzechów głównych, 5 największych błędów popełnianych przez osoby, które nie mogą zrzucić brzucha.

1. Dieta

O samych dietach można śmiało wydać grubaśną książkę. Dostęp do informacji o zdrowym odżywianiu się jest bardzo łatwy. Dlaczego ludzie chcący zrzucić brzuch nie stosują w ogóle diety? Jest to bardzo poważny błąd, sama koncentracja na ćwiczeniach da mizerne efekty, bądź ich w ogóle nie da.
Kolejnym błędem jest sytuacja odwrotna; stosowanie samej diety bez żadnych ćwiczeń. Nie ma szans, aby brzuch wyglądał ładnie. Oczywiście, stosując dietę niskokaloryczną schudniemy. Nasz organizm jednak nie będzie czerpał energii tylko z tkanki tłuszczowej, ale i z mięśni przez co nasza sylwetka ulegnie zmianie na niekorzyść.
Innym aspektem jest fatalna dieta. Jeżeli nadużywasz alkoholu, zjadasz dużo słodyczy lub Twoja dieta jest bogata w żywność wysoko przetworzoną to niestety nawet profesjonalny trening przygotowany przez instruktora fitness nie przyniesie żadnych efektów. Koniecznie wyeliminuj z diety żywność wysokokaloryczną (np. słodkie, gazowane napoje). Pod złą dietę podciągnąć można również sposób odżywiania się. Jeden, dwa posiłki dziennie to bardzo zły pomysł, gdyż w ten sposób nasz organizm nastawia się na magazynowanie energii w postaci tłuszczu. Zgadnij, gdzie ten tłuszczyk się odłoży.

2. Trening

Intensywność ćwiczeń jest kluczowym elementem na zgubienie brzuszka. Jednym z najczęstszych błędów jest nałożenie zbyt intensywnych ćwiczeń na samym początku. Jeżeli ćwiczenie mięśni brzucha było dla nas abstrakcją przez ostatnie kilka miesięcy czy też lat to nie spodziewaj się, że wykonasz kilkadziesiąt powtórzeń danego ćwiczenia. Początki powinny być spokojne i co najważniejsze… codzienne, intensywne ćwiczenia doprowadzą do przemęczenia, a mięśnie potrzebują czasu na regeneracją. Daj im odpocząć 24-48h (im większe zmęczenie tym dłuższa przerwa między treningami).
W przypadku treningu popełniany jest często błąd polegający na tym, że ćwicząc mięśnie brzucha skupiamy się na jednym, dwóch albo trzech ćwiczeniach. To niestety za mało, a dodatkowo intensywne wykonywanie ciągle tego samego ćwiczenia przez kilkanaście dni zwiększa ryzyko powstania kontuzji (np. wykonując tylko brzuszki narażamy się na kontuzję pleców). Warto wykonywać wiele rodzajów ćwiczeń ponieważ brzuch nie jest złożony z jednego, prostego mięśnia, ale również, między innymi z mięśni skośnych. Dobór odpowiednich dla siebie ćwiczeń może okazać się kluczowy przy gubieniu brzucha, podobnie jak wspomniana wcześniej dieta.

3. Psychika

W każdej dziedzinie życia odgrywa ona znaczną rolę. Nikt tak dobrze nie zna Ciebie jak Ty sam. Jeżeli masz skłonności do „słomianego zapału” warto wcześniej odpowiednio zmotywować się do przedsięwzięcia o kryptonimie ‚zgubić brzuch’. Niestety często zdarza się tak, że po kilku dniach porzucamy plany na płaski i szczupły brzuch, bo nie widzimy namacalnych efektów. To jest duży błąd. Podchodząc do zrzucania brzucha musisz założyć, że jest to proces długotrwały. Kluczowym elementem jest motywacja oraz samodyscyplina.

4. Suplementy diety

Czasami bywa tak, że nasze postanowienie o zrzuceniu brzucha zaczynamy od zakupów w sklepie z odżywkami dla sportowców. Na rynku istnieje wiele suplementów diety, które wspomagają odchudzanie, od różnego rodzaju ziółek, herbatek po „spalacze” czy też cudowne preparaty zapewniające spadek wagi o 20kg w tydzień. Prawda jest jednak brutalna. Żadna tabletka, koktajl czy sok nie zagwarantuje Ci sukcesu, a wydanie kilkuset złotych w preparaty, które w niewielkim stopniu mogą Ci pomóc (oczywiście przy założeniu prawidłowej diety oraz odpowiedniego treningu) mija się z celem. I tutaj ciekawostka, którym jest punkt kolejny.

5. Pomoc specjalisty

O ile na suplementy diety, cudowne środki oraz inne wynalazki jesteśmy w stanie wydać nawet kilkaset złotych, to znaczna część osób wzbrania się od skorzystania z porady u specjalisty. Ja osobiście, wolałbym zainwestować w porządny, dostosowany do moich potrzeb i możliwości zestaw ćwiczeń niż wydawać pieniądze na suplementy, które będą mieć niewielki wpływ na końcowy rezultat. Poza tym każdy suplement diety kiedyś się skończy, a zestaw ćwiczeń będziesz mieć na zawsze, a za niewielką opłatą instruktor fitness zmodyfikuje Ci go na bieżąco monitorując Twoje postępy. Podobnie jest z indywidualną dietą, choć tutaj ceny są już dość wygórowane.
Oczywiście pomocy zarówno u dietetyka jak i instruktora fitness można znaleźć za darmo. Co prawda będą to rady bardziej ogólnikowe, ale na pewno dużo wniosą do efektywności walki z otłuszczonym brzuchem. Warto poszukać blogi osób, których dietetyka czy też fitness to pasja, bądź zajęcie zawodowe. Musisz jednak być ostrożny, w internecie każdy może podawać się za eksperta dlatego warto niektóre informacje sprawdzać w kilku źródłach, a z czasem stworzyć sobie listę stron ulubionych.

Opublikowal WG w kategorii artykuły dnia 30 grudnia 2012.
Tagi: , , , .
Comments Off

Comments are closed.

Katalog stron WWW

Copyright © 2009-2016 All Rights Reserved PatrzCoJesz.pl
Zapoznaj się z Regulaminem korzystania ze strony

Używamy plików cookies w celach zapewnienia funkcjonalności strony oraz zbierania statystyk odwiedzin wyłącznie na użytek strony PatrzCoJesz.pl. Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce.

Powered by Wordpress

kreacja: Robert Dee - tworzenie stron www